Flash disky začaly být populární již před mnoha lety, jejich obliba úzce souvisela zejména se dvěma základními faktory – s miniaturizací, ruku v ruce s obsahem dat, které na ně bylo možno ukládat. Bylo to svým způsobem něco zázračného, šli jste po ulici a potkali kamaráda, který vám řekl: „Hele, mám u sebe fotky z dovolené, nádherné záběry krajiny z Vysokých Tater, chceš se podívat?“ A jelikož jste měli chvíli čas, zašli jste do infocentra k počítači a tam vám kamarád fotky nahrál na váš přenosný disk a měli jste rázem i doma perfektní podívanou. Mohli jste tyto snímky vzápětí odnést do kopírovacího centra a tam vám za rozumný poplatek vyhotovili nástěnný plakát – fototapetu.

Podobných příběhů se s flash disky odehrávala celá řada a právě mobilita a úložiště dat v tom hrály zásadní roli. Mít svá data zastrčená v kapse u kalhot je velmi zvláštní pocit, a i když to nejsou zrovna optimální datové schránky, které mohou být poruchové, jako všechna elektronická zařízení, mít data uložená na dvou „fleškách“ duplikovaná výrazně snižuje pravděpodobnost ztráty dat.
![]()
Toto jsou pak jasné důvody, proč zrovna reklamní flash disk s potiskem má tak velkou šanci na úspěch. Jednoduše jej někomu darujete k narozeninám, nebo jej podstrčíte jako prezentaci vaší firmy vašim zákazníkům či klientům a rázem máte perfektní prezent, co ocení snad každý, kdo má k výpočetní technice kladný vztah.
Výhodou flash disků také je, že vypadají působivě, a mohou se vyrábět v mnoha tvarech a barvách. Tím získáte možnost potisku v širokém záběru esteticky přijatelných variant, takže stačí jen trocha fantazie a vykouzlíte příjemné překvapení pro dospělé i pro starší děti.
A co je podstatné – flash disky nejsou reklamní textil, nemusíte se zatěžovat trápením, že někomu zrovna nepadne tahle velikost, jak tomu bývá u triček a mikin.